Smör

Jag har just kärnat eget smör nu i eftermidda det blev bra  men att salta det var värre så det blev extrasaltat. Hehe. Men vad gör det  ,det var inte så mycke  smör så det är snart slut.
Men tänk . Förr itiden så gjorde dom sitt egna smör och det var utan tillsattser inga konserveringsmedel. Så nyttigt. Tanken blir då att äta rent smör ska då vara nyttigt nya rön....Ja jag har ingen aning för det är så mycket fram och tilbaka med det nyttiga i vårt liv. Så jag äter det som jag tål.
Jag har nu tur som tål det mesta. Fast jag vet ju inte om det stämmer heller för jag har nog inte ätit allt som finns att äta. Och jag tycker inte om allt heller. Men strunt samma. Kul var det ialla fall med att fixa smöret.

Idag har det varit fint väder och är det fortfarande med.


Kommentarer
Postat av: j

härligaste hösten på många år jippi

2009-09-19 @ 13:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0