Orolig natt

Ja nu är det andra natten som jag sover oroligt vaknar och inte somnar om.Vaknar och somnar fram och tillbaka.
Och i natt så bytte jag säng till och med.Men vad gjorde det?Inte mycke.
Så hörde jag att byns hundar satte igång och nyfiken som jag är så for jag upp ur sängen och öppnade fönstret för att titta och lyssna.Ja det var dimma  och så hundarna som skällde och en räv som skrek.
Det var faktiskt första gången jag hörde en räv.Och eftersom jag inte hade hört en räv förrut så blev jag då fundersam
Så jag pigg och ner till datorn för att googla om räven.Men fann inte det jag sökte. Beskrivningar  men det var ju inte det jag ville ha. Jag hittade  det jag sökte nu  på morgonen istället.

Jaja, idag så är det fredag och jag är ledig .Jobbar helgen så jag vet ju vad  jag ska göra.

Igår så fick jag hjälp av en  snäll man som ställde upp på sin lediga dag.Han kom hit för att fixa vattenledningen
som  var full med slagg. Men det bästa var ju att det var ju inte fel på våra egna vattenledningar. Utan kommunens. Hehehe
Jag fick då renare vatten. Sedan så fick vi rengöra alla vattenfilter i huset och det var ju inte nådigt vad grusigt det var. Så mycket att det blev nästan igentäppt så vattenet höll på att sluta rina i kranarna.
Ja det är ju inte klokt.Ibland är det brunt vatten som kommer. Och det är inte kul.


Bara en bild så där bara. Har då inget att göra med texten idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0