Höstluft.....

Så var det då daggs för mig att inse att denna sommar är nog trotts slut.Fast jag vill inte inse det. Höstluften är här  vist är det ljuvligt men något säger mig att det är för tidigt än. Sommaren är inte slut. Nej jag vill inte det.
Men  vad ska jag göra åt saken, inget  alls. Bara att bita i det sura äpplet och låta livet gå vidare. Det är ju bara att inse fackta.
Men jag måste börja nu å plocka in vinbären så inte de bevingade krypen kommer och tar över dom . ......
Lika så de få jordgubbar som är kvar.
Denna dag som är vacker och solig men med blåst av nästan nordanvinden  säger att det är att ta på sig något över axlarna så man inte åker på höstens första brak förkylning. Det har jag inte  beställt.

 Sänt iväg min son till skolan med bussen.  Känns så härligt att få  rutiner igen och att nu är vilan slut för mig. Även om jag är ledig så är det upp i ottan och se till att killen går upp och får isig något i magen innan bussen går.
Han är inte så road över att äta så tidigt på morgonen. Inte heller min älskade man  är så road över att behöva kliva upp ur den goa värmen som befinner sig under täcket.
Men  vad ska man göra  förr eller senare måste man kliva upp  när kisse blåsan på minner om att snart blir det översvämning i sänge om inte  vi kliver upp ......Hehehehe
Ja det är väl de ända som kanske hjälper en sådan gång.

Nej , mitt gått folk nu ska Maria sätta igång  å börja göra någon nytta här hemma både ute och inne.
Jag vet inte vilken ända  jag ska börja med ... Får se vad det blir. Ha det nu så got alla .

Kommentarer
Postat av: Kristina

höst...ja den kommer!Men idag är det sol och underbart väder...regn och rusk kan vänta!

Kraaaaaam

2009-08-20 @ 08:39:38
URL: http://selhammer.blogg.se/
Postat av: j

mmm grät igår var ute ve hunn och gissa jo då fallar de massa löv gula fina löv ifrån träden suck

jag vill inte

2009-08-28 @ 12:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0