Idag är det sol

Idag är jag acktiv inte ila för att vara jag .Har varit ute och kärrat lite skräp och  gjort pepparkasdegen som jag har nu pratat med mig själv  om att göra. Men nu är den gjord. Den är ju för varm att baka ut så den ligger i kylskåpet och lockar varje gång man öppnar skåpsdörren ....Ät mig  Ät mig Ät mig.... Och när mina gubbar få se att den är klar att stoppa i munnen då kommer den att krympa fort. Hehe
Ja det är bra att det uppskattas det jag bakar ialla fall.Har nu gjort bulldeg som ska jäsas . Sedan kommer hela köket att vara vitt och luckta gott när det gräddas. Jag bjuder dig Kristina på fika idag. Du har tur  det blir inge hårdsmörgås eller te. Kaffe och bulle blir det istället.: Det låter mycket godare.Sitter här med bakförklädet på mig men inge deg på finfrarna.Så nu måste det bakas ut snart.  Ha en underbar Onsdag alla där ute.

Kommentarer
Postat av: Kristina

är bullarna klar.................jag kommer!

2008-11-19 @ 13:25:30
URL: http://selhammer.blogg.se/
Postat av: maria

Ja bullarna är klara förlänge sedan . Men nu är dom ner frysna. Jag kan ju sända en bulle i ett brav får se om du vill ha den ....hehehe. Tror inte det. Du får komma istället.Kra´m

2008-11-19 @ 21:40:45
URL: http://mhv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0