Totalt fel

Ni kanske kommer ihog att jag skrev att jag skulle börja jobba på torsdag och fredag.
Ja  så var ju nu inte detta sant. Jag brukar ju inte ljuga för folk och fä. Chefen ringde igår( vikarie) och sa att idag (måndag) och på tisdag så ska vi ha en deligering på en hemma lyft. Och nu undrar jag vilken dag du kan komma?
Jag sa då tisdag,(tänkte då hinner jag göra bort lite saker här hemma först.)
--Ja det passar ju kanske bra för du jobbar ju kväll imorgon.
--Nej det gör jag inte......    sa jag.
-- Jo det gör du.........
-- .............Ok ,   ett ögon blick...         (springer  för att hämta schema och min allmenacka. Börjar och kolla och frågar.
-- Vad har vi för vecka på chema??
-- 1.
--Ok . Ja då har jag sett fel..............................
--Ok  säger hon i den andra ändan av luren. Men då  börjar vi kl 13.00 då  . Du får ju betalt för dessa timmar.
--Ok . Ja men då säger vi så då.
Säger hej då och lägger på .

Jag känner en stor besvikelse innom mig att nu blev denna ledighet väldigt kort. Snopen blev jag. Och börjar gå igenom de resterande av allmenackn och ändrar fram till jul. Det visar sig att jag jobbar på Julafton.

Jag vet ju att min man inte gillar det. Jag brukar ju säga så här .Att någon måste jobba på jul med. Vi kan inte bara lämna våra äldre  så där bara. Det går ju inte.

Jaja  . Så var det ju bara attt ställa om sig  , att jobba tisdag. Idag . Men nu är det som vanligt igen. Skönt.

Håller på faktisk att göra ett kort. Jag är inte klar än .  Jag vet inte om jag ska göra mer på kortet. Jag har ide men vet inte hur och  jag ska göra.Ska fortsätta att klura vidare på detta. Ska scanna sedan när det är klart.

Kommentarer
Postat av: kristina

maria!Underbar post fick jag igår!!!

TACK!!!!!

och visst är det ändå skönt när man har ledigt så man kan koppla av så man inte längre tänker på dagar och datum-ÄVEN om det blir fel när man ska börja igen.

KRAM!

2008-08-13 @ 07:24:02
URL: http://selhammer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0