Höst luft

Morgon med höst luft. Känns härligt och friskt men dystert. Är det verkligen så att sommaren är slut nu ?.....
Ja det känns ju inte så jätte kul tycker jag. Men bättre än det gråa regninga  dagar som vi har haft nu.
Solskensdagar önskar jag. Men getingen börjar att synas mera på istället.
 De söker sig in nu och det gillar jag inte.Dom har ätit upp jordgubbarna som är kvar. Det är som en stor bikupa i jordgubbslandet just nu.De äter upp sig eller vad dom nu har för sig. De äter iallafall  jordgubbarna . De är väl läss på alla blommor nu..   Konstigt jag har nog aldrig sett en humla göra så där som getingen gör.

Jaja . Igår kväll så började vi måla ett sov rum uppe. Och Jonas avslutade det sent igår kväll. Jag gick i säng för jag ska jobba idag.
Men det blev jätte bra  ,målningen alltså. Nu tyckte jag då att det skulle brytas av med lite vitt i rummet.
Färgen som vi har målat med var då brunt så vitt passar jätte bra där . Så vitt måste vi fixa på något sätt. Något på väggen , en vit hylla  eller något sådant.Men vad ska jag ha för gardiner. Rummet är ju litet och ett litet fönster så det kommer inte in så mycket  ljus in . Jag vill inte ha några tunga gardiner där. Eller så fortsätter jag med det.

Det är ju på modet att ha så ljust överallt . Ja men vist är det vackert. Och lika så ,     så lite som möjligt ska det vara med.
Opersonligt tycker jag. Men stilrent.
Jag tycker det är jätte kul och kolla in tidningar som är hem och hus . Lant kök och allt sådant.
Men vart tog din peronliga stilen vägen.
Vart är det där ombonade hemmet vägen.??
Ja det kan vara ombonat även om det är stil rent och ljust överallt.

Men så tänker jag på när jag var liten . Hur såg det ut då????
Ja nu var det väl inte så hiskelent märkvärdigt hemma hos oss. Ingen kvinna i hemmet . Ensamm pappa med fyra barn som ska fixa allt.
Ja men  hos farmor då. Där kommer jag  ihåg de  rödrutiga köks gardinerna  och i vardags rummet så hängde det ju  mörka gardiner med möster av stora löv som gick i förgerna brunt eller grönt.
Jag har ju dom gardinerna hemma här.
Men jag har aldrig satt upp dom . Men varför inte då kan man ju undra.?????      Gräsliga tycker jag .
Men så finns det där någon som är nostalgist över dom i alla fall.
Allt som var då kommer igen . Kanske inte samma  tyg som idag som är på tapeten just nu. Modet.

Men varför inte.   Jag vet, gubben kommer att säga att de är för gräsliga.Ja det tycker jag med. Allt blir så gräsligt roligt då.
Så vi kanske får oss ett gått skratt på detta i slutändan.

Jag ska ju vara tvärt imot.   Heheheh

Men jag ska nog prova detta i helgen . Se vad dom tycket om detta mode. 
Jag ska prova och ta kort så får ni se hur det blev . Om det blir bra bilder förstås.  En kul grej.
Ha det gott alla där ute i mode världen

Kommentarer
Postat av: kristina

Hur blev det??Jag kommer ochså ihåg dom gardinerna...och jag håller nog med-dom är gräsliga!MEN kanske på rätt ställe?!

Vilket rum är det ni målat?

Kanske det passar med en smal kappa...då blir det gardin men ändå ljus in...Kram!

2008-08-23 @ 18:22:16
URL: http://selhammer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0